Typy firan – ich plusy i minusy

Firany, rolety, zasłony – to jedne z wielu dekoracji okiennych, które nadają danemu mieszkaniu charakter. Należy w tym wypadku nadzwyczaj głęboko i precyzyjnie zastanowić się jaki rodzaj wybrać do swojego pokoju.

Ja ostatnimi czasy zmieniałam tego typu dekoracje i spotkałam się z nadzwyczaj dużym problemem, bowiem liczba produktów tego typu proponowanych na rynku jest tak ogromna, że naprawdę nie widziałam co wybrać, pomimo, że do sklepu szłam zdecydowana na konkretne firany żakardowe wraz z zasłonami, o których jednak wspomną w późniejszym tekście bowiem jest to temat rzeka i wiąże się z różnymi przemyśleniami i aspektami, mówiąc jednym zdaniem jest to całkowicie inna bajka.

Powracając do firan, byłam w zupełności przekonana, że firany żakardowe są nadzwyczaj odpowiednie dla mego pokoju. Są one bowiem tradycyjne, takie domowe, można wybrać najróżniejsze wzory, a uwierzcie mi, że jest ich naprawdę nadzwyczaj dużo i jest z czego wybierać. 

Firany żakardowe dostępne są w kilku różnych barwach, jednak z reguły podobnych, jest to bowiem kolor kremowe, biały bądź tez też ecru. Ja osobiście miałam już swój typ, kolor kremowy, bowiem taki wydawał mi się ciepły i przytulny. Jednakże zaglądając do sklepu z tego typu tkaninami oniemiałam. Moje wszystkie dotychczasowe przemyślenia tyczące się firan odeszły daleko w las. Byłam na tych zakupach sama, mogłam zatem buszować ile tylko wlezie i dokładnie tak zrobiłam. Zobaczyłam chyba każdą tkaninę z osobna, ponadto każdą próbowałam sobie wyobrazić w swoim pokoju i wiecie co wybrałam? O nie, tak szybko tego nie zdradzę, najpierw opowiem o mojej długiej drodze ku zwycięstwu z moim własnym „ja”. Zaczęłam od tkanin, nazywanych woal. Są bardzo piękne, wspaniale komponują się w mieszkaniu, ponadto przepięknie się układają, nie ma z nimi problemu jeżeli chodzi o praktyczną stronę, są proste w utrzymaniu, ponieważ łatwo się je czyści, i prasuje, ze względu na cienki i miękki materiał. Mogą mieć wyszywane wszelkiego typu haftki, wzoru i inne ciekawy naszywki, ponadto mogą być także nabłyszczane. Co jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla mieszkań słabo oświetlanych, gdyż efekt nabłyszczania wzmaga rozświetlenie danego pomieszczenia. Wydaje się nam bardziej oświetlony , a także cieplejszy, to znaczy milszy bardziej przytulny.


Jesteście dalej zaciekawieni moim wyborem? Zapraszam do zapoznania się z następnymi artykułami tam zamieszczony jest finał mych zakupów.

Komentarze

Popularne posty